تنها یک بار زندگی می‌کنیم...
021 4166 3000

8 نکته مهم برای بالن سواری در کاپادوکیا

بسیاری از گردشگران تور کاپادوکیا، بالن سواری در کاپادوکیا را از مهم‌ترین دلایل سفرشان می‌دانند. اگر شما هم جز این افراد هستید و فکر می‌کنید حداقل یک بار باید این تجربه را در زندگی‌تان داشته باشید، اینجا از 10 نکته مهمی گفته‌ایم که باید برای بالن سواری، آنها را بدانید.

 

تور کاپادوکیا

 

تور کاپادوکیا و جذابیت‌هایش

کاپادوکیا اسم منطقه‌ای در ترکیه است که با ورود مهاجران مسیحی، رونق گرفته. این سرزمین در دل صخره و زیر زمین وسعت پیدا کرده و حالا به عنوان یکی از مقاصد مهم گردشگری دنیا، شناخته می‌شود. در کاپادوکیا می‌توانید غذاها و نوشیدنی‌های منحصر به فردی را پیدا کنید. در هتل غارهای کاپادوکیا که خاص و جذابند، اقامت داشته باشید و از موزه‌ها، کلیساها و دیدنی‌های دیگر، لذت ببرید. در کنار اینها، بالن سواری در کاپادوکیا از جمله تفریحاتی است که می‌توانید به آن فکر کنید. اگر دوست دارید این تجربه را داشته باشید، اینجا برایتان از 10 نکته مهمی گفته‌ایم که در پرواز بر فراز کاپادوکیا، به کارتان خواهد آمد.

 

نکاتی درباره بالن سواری در کاپادوکیا

1- حدود 3 دهه است که در آسمان کاپادوکیا بالن‌ها دیده می‌شوند

اولین بالن مسافربری تجاری در ترکیه توسط Lars-Eric Möre و Kaili Kidner در سال 1991 مورد بهره برداری قرار گرفت. از آن زمان تاکنون بیش از 25 شرکت و 200 بالون هوای گرم برای اجرای تورهای بالن کاپادوکیا به ثبت رسیده‌اند. صنعت بالون هوای گرم در کاپادوکیا تنها در سال‌های اخیر و به لطف شرایط بسیار مطلوب در منطقه، گسترش رسانه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، اسنپ چت، تیک تاک و افزایش دسترسی به سفر، به بالاترین حد خود رسیده است. شما هم می‌توانید در تور کاپادوکیا از این تفریح جذاب استفاده کنید.

تا حدود 30 سال پیش، در آسمان کاپادوکیا خبری از بالن‌ها نبود

 

2- تقریبا در تمام سال می‌توانید سوار بالن‌ها شوید

پرواز با بالون در کاپادوکیا تقریبا250 روز از سال قابل دست یابی است. این رقم، در مقایسه با حدود 60 روز در سایر نقاط مانند اروپا، اعجاب انگیز است. برای بالن سواری در کاپادوکیا، نه تنها می‌توانید در تابستان و بهار اقدام کنید، بلکه بالن سواری، از تفریحات زمستانی کاپادوکیا نیز تلقی می‌شود. بهترین زمان سال برای بالون سواری در کاپادوکیا از آوریل تا نوامبر است، چرا که در این ماه‌ها مطلوب‌ترین شرایط آب و هوایی را تجربه خواهید کرد. با این حال به دلیل بادهای شدید، اکثر پروازها معمولاً از دسامبر تا مارس لغو می‌شوند.

3- هر صبح بیش از 100 بالن به پرواز درمی‌آیند

کاپادوکیا ممکن است تنها جایی در جهان باشد که در آن، صدها بالون تقریباً هر روز صبح پرواز می‌کنند و به بیش از 2000 نفر در روز، تجربه‌ای خاص را هدیه می‌دهند. معمولا تا 100 بالون قبل از طلوع خورشید اجازه پرواز دارند و 50 بالن دیگر نیم ساعت پس از طلوع آفتاب اجازه پرواز می‌گیرند.

4- شما باید بلیط بالن سواری‌تان را از قبل رزرو کنید

بالون سواری در نگاه بسیاری از گردشگران، محبوب‌ترین کار در کاپادوکیا است، بنابراین باید هر چه زودتر بلیط خود را رزرو  و از قبل برنامه ریزی کنید. زیرا بالن‌ها از ماه‌ها قبل پر می‌شوند. یکی از بزرگترین توصیه‌های ما برای سفر به کاپادوکیا این است که حداقل دو تا سه شب اقامت داشته باشید تا شانس خود را برای سوار شدن به پرواز به حداکثر برسانید. همچنین باید بدانید که معمولاً برای شرکت در بالون سواری در کاپادوکیا محدودیت‌های سنی و قد وجود دارد. کودکان خردسال زیر 6 سال ممکن است نتوانند سوار شوند و شما باید از یک قد معین (تقریباً 4'6 اینچ) یا 140 سانتی متر بلندتر باشید، تا بتوانید موقعیت فرود را اتخاذ کنید و به لبه سبد نگاه کنید. با شرکت در تور کاپادوکیا دالاهو نگرانی بابت نکاتی که از بالن سواری نمی‌دانید را به حداقل برسانید.

برای سوار بالن سدن باید قدتان حداقل 140 سانتی متر باشد

 

5- بالن سواری معمولا فعالیت گران قیمتی است

بسته به اینکه با کدام شرکت می‌روید و چند نفر در سبد هستند، یک بالن سواری در کاپادوکیا بین 160 تا 260 یورو (190 تا 280 دلار آمریکا) برای هر نفر هزینه دارد. گاهی ممکن است بتوانید کل بالن را با قیمت 2500 یورو برای خود رزرو کنید! از آنجایی که تقاضا بسیار زیاد است، قیمت‌ها ثابت هستند. بنابراین انتظار تخفیف نداشته باشید. 

6- خلبان‌های بالن‌های کاپادوکیا چند ساعت و دوره آموزشی می‌گذرانند

بالون‌ها، مانند هواپیماها، در سازمان هواپیمایی ثبت می‌شوند و برای اطمینان از قابلیت پرواز، تحت بررسی‌های ایمنی منظم قرار می‌گیرند. خلبانان بالون‌های هوای گرم در کاپادوکیا نیز باید تحت معاینات قرار بگیرند، تعداد ساعات پروازی را در کمربند خود داشته باشند، آزمایش‌های پرواز را پشت سر بگذارند و همچنین معاینات پزشکی خود را انجام دهند. بسیاری از خلبانان بالون هوای گرم در کاپادوکیا چندین دهه است که پرواز می‌کنند. با شرکت در تور کاپادوکیا این تجربه عالی و امن را به خود و کسانی که دوست‌شان دارید، هدیه دهید.

خلبانان بالون‌های کاپادوکیا مانند خلبانان هواپیما دوره می‌بینند و مجوز می‌گیرند

 

7- موقع فرود ممکن است از پشت روی زمین فرود بیایید

پیروی از دستورالعمل های خلبان در این مورد بسیار مهم است زیرا اگر بی توجه باشید حوادثی در زمان فرود پیش خواهد آمد. از آنجا که بالون‌های هوای گرم با باد حرکت می‌کنند و مسیر پرواز تقریباً به طور کامل به سرعت و جهت باد بستگی دارد، فرود در هر منطقه بزرگ و مسطحی از جمله پارک‌ها، زمین‌های خالی، محوطه مدرسه یا جاده‌ها انجام می‌شود. خدمه تعقیب بالون را از طریق تماس رادیویی با خلبان دنبال می‌کنند تا بتوانند با تریلر بالن در محل فرود، شما را ملاقات کنند. با این حال، جای نگرانی نیست، خلبانان با تجربه اغلب می‌توانند بالون هوای گرم را مستقیماً روی تریلر فرود بیاورند.

8- بالون‌های هوای گرم کاپادوکیا می‌توانند به ارتفاع 3000 فوتی از سطح زمین برسند

اگر از ارتفاع می‌ترسید، باید بدانید که بالن‌ها می‌توانند در هر نقطه از سطح درخت تا ارتفاع 3000 فوتی از سطح زمین پرواز کنند. خلبانان با تجربه حتی می‌توانند شما را به سمت دره‌های پر از صخره‌های دودکش جن در کاپادوکیا و شهر گورمه ببرند. بالن‌ها همچنین بسته به باد می‌توانند بسیار سریع حرکت کنند و به سرعتی بین 23-22 کیلومتر در ساعت برسند.

 

بالن‌ها تا 3000 فوت اوج می‌گیرند

 

در این مطلب به بررسی یک تفریح جذاب در تور کاپادوکیا پرداختیم. بالن سواری در این سفر تجربه‌ای است که می‌توانید امتحانش کنید و خاطرات خوبش را تا همیشه همراه خود داشته باشید. دوست دارید بالن سواری را تجربه کنید؟ در تور کاپادوکیا دالاهو منتظر شما هستیم.



1401/10/22 | کد مطلب: 4801
نیوشا امینیان


  • به اشتراک بگذارید:



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
برای اینکه مطالب بعدی وبلاگ دالاهو را از دست ندهید در خبرنامه ثبت‌نام کنید.
ثبت‌نام
با وارد کردن ایمیل خود مطالبی خواندنی و جذاب دریافت کنید.